×

We use cookies to help make LingQ better. By visiting the site, you agree to our cookie policy.

The Israelis, Annael 6: China, Hangzhou and Shanghai

Annael 6: China, Hangzhou and Shanghai

האנגזו ושנגחאי Hangzhou and Shanghai

היי חברים,

אני גאה בכם אם הצלחתם לקרוא את הפרקים הקודמים על המסע שלי בסין. אל תדאגו, אנחנו כבר לקראת הסוף, היום אספר לכם על האנגזו ועל העיר הגדולה האהובה עליי בסין-שנגחאי.

נשארנו לישון באכסנייה חביבה במיוחד, נקייה, אסתטית ומודרנית. לאחר התרעננות קלה, הלכנו לבקר את האגם המערבי וגם שטנו בסירה כדי לבקר את האי הקטן שנמצא כחמש דקות שייט משם. צילמתי תמונות נהדרות, מלאות בצמחים, פרחים, דשא וציפורים. מקום ממש מהמם. לאחר מכן הלכנו עם כל הקבוצה שלנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה שנקראת "מסעדת סבתא", שנמצאת בדיוק ליד בית הקפה הבין-לאומי סטארבקס. שתיתי שם תה מאצ'ה, זה תה ירוק ומאד פופולרי בסין, אבל אני לא ממש אהבתי את הטעם שלו. ב"מסעדת סבתא" לא מצאתי משהו טעים לאכול כי אני צמחונית ולא אוכלת עוף, בשר או פירות ים. אז אכלתי במסעדה מקומית אחרת דאמפלינגס טעימים וקרפ סיני קריספי שממולא בירקות. אחר הצהריים הלכנו לבקר את מוזיאון התה, בדרך אליו ראינו את שדות התה, היכן שמגדלים את עלי התה. היו שם הרבה יתושים וחרקים שעקצו אותי בלי סוף, אל תשכחו להביא לשם ספריי נגד יתושים. בהאנגזו יש גם את מוזיאון המשי, לא היינו שם, אבל שמעתי שהוא מומלץ ומעניין.

האנגזו זה גם אזור שאפשר לעשות בו הליכות ארוכות בחיק הטבע, בהרים למשל בהר ג'יויאאו JIUYAO. אני לא ספורטיבית ולא אוהבת ללכת בלי תכלית מסוימת, אז ויתרתי על החלק הזה של הטיול ובמקום זאת הלכתי לבקר בגן החיות של האנגזו, שנמצא כעשר דקות הליכה מהאכסנייה בה שהינו. זה גן חיות קטן, ריחמתי על החיות המסכנות ששהו שם, הן לא נראו שמחות במיוחד, אלא עצובות. אולי זה גם היה בגלל החום והלחות הרבים. היו שם קופים, נמרים, דובים, דולפינים, תוכים, פילים, ג'ירפות, זברות, ברווזים ועוד. חלקם הסתתרו ולא הצלחתי לראותם בכלל. בכל אופן, זה תמיד מרגש לראות בעלי חיים מיוחדים שלא ניתן לראות בחיי היום-יום והלוואי שהיה אפשר לראות אותן במקום הטבעי שלהן, בטבע!

לסיכום, האנגזו היא שילוב של עיר וכפר, אפשר להרגיש את שניהם במקום הזה. זה מקום טוב לברוח אליו, לשים את הראש ולנוח לפני שמגיעים לעיר הרועשת שנגחאי שנמצאת במרחק של שעת נסיעה בלבד ברכבת המהירה. זו הייתה הנסיעה הכי מהירה בכל הטיול הזה בין יעד ליעד.

האכסנייה שבה שהינו בשנגחאי , "אכסניית פניקס", במשך ארבעה לילות הייתה נראית כמו מלון של שלושה כוכבים- ותאמינו לי זאת מחמאה! החדר שקיבלנו היה רחב, מעוצב באלגנטיות בגוונים של אדום ולבן. בשעות הערב ניתן למצוא על גג האכסנייה בר-מסעדה מלא בתרמילאים מאירופה וארצות הברית שמדברים, משחקים, חולקים רעיונות על מקומות לבקר בהם בעיר וגם סתם מעבירים את הזמן בכיף.

בערב הראשון בילינו שעה באונייה על נהר וואנגפו Huangpu, המטרה הייתה לתפוס דרך עדשת המצלמה שלנו את שנגחאי במראה לילי, ולצלם את הבניינים גורדי השחקים מנקודה טובה. למחרת היום, היינו בעיירת מים שנקראת Zhujiajiao, שנמצאת במרחק של שעה נסיעה באוטובוס משנגחאי. אין לי מילים, זה אחד המקומות היפים שביקרתי בהם בסין. זה מקום שובר שגרה אחרי שנמצאים זמן רב מדי בעיר הגדולה.

בימים הבאים הצטרפנו לסיורים חינמיים בעיר שנגחאי שמבוססים על טיפים מתיירים, המדריכה המקסימה דינה מדברת אנגלית, ספרדית, סינית וגם תאילנדית. היא הראתה לנו את המקומות התיירותיים והפופולריים ביותר בעיר, הלכנו שעות ארוכות איתה בקבוצה גדולה עם עוד שלושים אנשים. ביקרנו בכיכר העם, פארק העם, אזור הבונד, הקתדרלה הראשונה ברובע הצרפתי, גני יו-יואן. גם היינו ברחוב נאנג'ינג, זה רחוב ארוך שאפשר לעשות בו קניות יום שלם.

גם ביקרנו בשוק החתונה של שנגחאי, שם הורים משאירים ברחוב מטרייה פתוחה על הקרקע ועל המטריה רשומים הפרטים של הילדים הרווקים שלהם: בני כמה הם, במה הם עובדים, גובה, תחביבים ומספר טלפון ליצירת קשר עם ההורים. בדרך כלל הילדים לא יודעים שההורים שלהם מחפשים עבורם בן או בת זוג, זה כל כך מביך בשבילם!

ביום אחר המדריכה דינה עשתה לנו סיור ברובע הצרפתי, זה היה סיור היסטורי יותר עם הרבה אינפורמציה, ציפיתי לראות שם בתי קפה צרפתיים, בגטים, קרואסונים וגבינות אבל זה לא היה כך בכלל. המקום נראה סיני לחלוטין! את הסיור סיימנו בסמטת טיאן זי פאנגTianzifang , זה רחוב צר וחמוד שגם בו ניתן לעשות שופינג אבל החנויות שם יקרות יותר כי מדובר בחנויות בוטיק וחנויות מעצבים.

בפרק הבא אספר לכם על פוג'אן Fujianשנמצאת במחוז נאנג'ינג Nanjing וגם על מקאו Macau , שהיא ההפך הגמור מפוג'אן. יש לכם עוד למה לצפות.

Annael 6: China, Hangzhou and Shanghai Annael 6: China, Hangzhou und Shanghai Annael 6: China, Hangzhou and Shanghai Annael 6 : Chine, Hangzhou et Shanghai Аннаэль 6: Китай, Ханчжоу и Шанхай

האנגזו ושנגחאי Hangzhou and Shanghai Hangzhou and Shanghai Hangzhou and Shanghai

היי חברים, Hey friends,

אני גאה בכם אם הצלחתם לקרוא את הפרקים הקודמים על המסע שלי בסין. I'm proud of you if you were able to read the previous chapters on my journey in China. אל תדאגו, אנחנו כבר לקראת הסוף, היום אספר לכם על האנגזו ועל העיר הגדולה האהובה עליי בסין-שנגחאי. Do not worry, we are already nearing the end, today I will tell you about Hangzhou and my favorite big city in China-Shanghai.

כדי להגיע מבייג'ין להאנגזו, לקחנו רכבת לילה, הנסיעה בה נמשכה כארבע-עשרה שעות ארוכות מאד, אבל לפחות יכולנו לישון הרבה זמן, לקרוא ספרים לעומק, לשמוע מוזיקה ולראות סרטים בטלפון הנייד. To get from Beijing to Hangzhou, we took a night train, the journey there took about fourteen very long hours, but at least we could sleep a lot of time, read books in depth, listen to music and watch movies on the cell phone.

נשארנו לישון באכסנייה חביבה במיוחד, נקייה, אסתטית ומודרנית. We stayed to sleep in a particularly kind hostel, clean, aesthetically pleasing and modern. לאחר התרעננות קלה, הלכנו לבקר את האגם המערבי וגם שטנו בסירה כדי לבקר את האי הקטן שנמצא כחמש דקות שייט משם. After a light refreshment, we went to visit the West Lake and also sailed in a boat to visit the small island which is about a five minute cruise away. צילמתי תמונות נהדרות, מלאות בצמחים, פרחים, דשא וציפורים. I took great pictures, full of plants, flowers, grass and birds. מקום ממש מהמם. A really stunning place. לאחר מכן הלכנו עם כל הקבוצה שלנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה שנקראת "מסעדת סבתא", שנמצאת בדיוק ליד בית הקפה הבין-לאומי סטארבקס. We then went with our whole group to have lunch at a restaurant called "Grandma's Restaurant", which is right next to the Starbucks International Cafe. שתיתי שם תה מאצ'ה, זה תה ירוק ומאד פופולרי בסין, אבל אני לא ממש אהבתי את הטעם שלו. I drank maccha tea there, it is green tea and very popular in China, but I did not really like its taste. ב"מסעדת סבתא" לא מצאתי משהו טעים לאכול כי אני צמחונית ולא אוכלת עוף, בשר או פירות ים. At Grandma's Restaurant I did not find anything tasty to eat because I am a vegetarian and do not eat chicken, meat or seafood. אז אכלתי במסעדה מקומית אחרת דאמפלינגס טעימים וקרפ סיני קריספי שממולא בירקות. So I ate at another local restaurant delicious dumplings and crispy Chinese crepes stuffed with vegetables. אחר הצהריים הלכנו לבקר את מוזיאון התה, בדרך אליו ראינו את שדות התה, היכן שמגדלים את עלי התה. In the afternoon we went to visit the tea museum, on the way we saw the tea fields, where the tea leaves are grown. היו שם הרבה יתושים וחרקים שעקצו אותי בלי סוף, אל תשכחו להביא לשם ספריי נגד יתושים. There were a lot of mosquitoes and insects that stung me endlessly, do not forget to bring mosquito spray there. בהאנגזו יש גם את מוזיאון המשי, לא היינו שם, אבל שמעתי שהוא מומלץ ומעניין. Hangzhou also has the Silk Museum, we were not there, but I heard it is recommended and interesting.

האנגזו זה גם אזור שאפשר לעשות בו הליכות ארוכות בחיק הטבע, בהרים למשל בהר ג'יויאאו JIUYAO. Hangzhou is also an area where you can take long walks in nature, in the mountains for example on Mount JIUYAO. אני לא ספורטיבית ולא אוהבת ללכת בלי תכלית מסוימת, אז ויתרתי על החלק הזה של הטיול ובמקום זאת הלכתי לבקר בגן החיות של האנגזו, שנמצא כעשר דקות הליכה מהאכסנייה בה שהינו. I am not athletic and do not like to walk without a specific purpose, so I gave up this part of the trip and instead went to visit the Hangzhou Zoo, which is about a ten minute walk from where the hostel is. זה גן חיות קטן, ריחמתי על החיות המסכנות ששהו שם, הן לא נראו שמחות במיוחד, אלא עצובות. It's a small zoo, I felt sorry for the poor animals that were there, they did not look particularly happy, but sad. אולי זה גם היה בגלל החום והלחות הרבים. Maybe it was also because of all the heat and humidity. היו שם קופים, נמרים, דובים, דולפינים, תוכים, פילים, ג'ירפות, זברות, ברווזים ועוד. There were monkeys, tigers, bears, dolphins, parrots, elephants, giraffes, zebras, ducks and more. חלקם הסתתרו ולא הצלחתי לראותם בכלל. Some were hiding and I could not see them at all. בכל אופן, זה תמיד מרגש לראות בעלי חיים מיוחדים שלא ניתן לראות בחיי היום-יום והלוואי שהיה אפשר לראות אותן במקום הטבעי שלהן, בטבע! However, it is always exciting to see special animals that cannot be seen in everyday life and I wish they could be seen in their natural place, in the wild!

לסיכום, האנגזו היא שילוב של עיר וכפר, אפשר להרגיש את שניהם במקום הזה. In conclusion, Hangzhou is a combination of city and village, you can feel both in this place. זה מקום טוב לברוח אליו, לשים את הראש ולנוח לפני שמגיעים לעיר הרועשת שנגחאי שנמצאת במרחק של שעת נסיעה בלבד ברכבת המהירה. It is a good place to escape to, put your head down and rest before reaching the noisy city of Shanghai which is only an hour away by fast train. זו הייתה הנסיעה הכי מהירה בכל הטיול הזה בין יעד ליעד. It was the fastest ride on this whole trip from destination to destination.

האכסנייה שבה שהינו  בשנגחאי , "אכסניית פניקס", במשך ארבעה לילות הייתה נראית כמו מלון של שלושה כוכבים- ותאמינו לי זאת מחמאה! The hostel where he was in Shanghai, "Phoenix Hostel", for four nights would have looked like a three star hotel - and believe me it's a compliment! החדר שקיבלנו היה רחב, מעוצב באלגנטיות בגוונים של אדום ולבן. The room we were given was spacious, elegantly decorated in shades of red and white. בשעות הערב ניתן למצוא על גג האכסנייה בר-מסעדה מלא בתרמילאים מאירופה וארצות הברית שמדברים, משחקים, חולקים רעיונות על מקומות לבקר בהם בעיר וגם סתם מעבירים את הזמן בכיף. In the evening you can find on the roof of the hostel a bar-restaurant full of backpackers from Europe and the United States who talk, play, share ideas about places to visit in the city and also just pass the time having fun.

בערב הראשון בילינו שעה באונייה על נהר וואנגפו Huangpu, המטרה הייתה לתפוס דרך עדשת המצלמה שלנו את שנגחאי במראה לילי, ולצלם את הבניינים גורדי השחקים מנקודה טובה. The first evening we spent an hour on a ship on the Huangpu River, the goal was to capture through our camera lens Shanghai in a night view, and photograph the skyscrapers buildings from a good spot. למחרת היום, היינו בעיירת מים שנקראת Zhujiajiao, שנמצאת במרחק של שעה נסיעה באוטובוס משנגחאי. The next day, we were in a water town called Zhujiajiao, which is an hour’s bus ride from Shanghai. אין לי מילים, זה אחד המקומות היפים שביקרתי בהם בסין. I have no words, this is one of the most beautiful places I have visited in China. זה מקום שובר שגרה אחרי שנמצאים זמן רב מדי בעיר הגדולה. It's a place that breaks the routine after being in the big city for too long.

בימים הבאים הצטרפנו לסיורים חינמיים בעיר שנגחאי שמבוססים על טיפים מתיירים, המדריכה המקסימה דינה מדברת אנגלית, ספרדית, סינית וגם תאילנדית. In the following days we joined free tours in the city of Shanghai based on tips from tourists, the lovely guide Dina speaks English, Spanish, Chinese and even Thai. היא הראתה לנו את המקומות התיירותיים והפופולריים ביותר בעיר, הלכנו שעות ארוכות איתה בקבוצה גדולה עם עוד שלושים אנשים. She showed us the most touristy and popular places in the city, we walked for long hours with her in a large group with thirty other people. ביקרנו בכיכר העם, פארק העם, אזור הבונד, הקתדרלה הראשונה ברובע הצרפתי, גני יו-יואן. We visited People's Square, People's Park, the Bund area, the first cathedral in the French Quarter, Yu-Yuan Gardens. גם היינו ברחוב נאנג'ינג, זה רחוב ארוך שאפשר לעשות בו קניות יום שלם. We were also on Nanjing Street, which is a long street where you can shop all day.

גם ביקרנו בשוק החתונה של שנגחאי, שם הורים משאירים ברחוב מטרייה פתוחה על הקרקע ועל המטריה רשומים הפרטים של הילדים הרווקים שלהם: בני כמה הם, במה הם עובדים, גובה, תחביבים ומספר טלפון ליצירת קשר עם ההורים. We also visited the Shanghai Wedding Market, where parents leave an open umbrella on the ground and the umbrella lists their unmarried children: how old they are, what they work for, height, hobbies and phone number to contact the parents. בדרך כלל הילדים לא יודעים שההורים שלהם מחפשים עבורם בן או בת זוג, זה כל כך מביך בשבילם! Usually children do not know that their parents are looking for a partner for them, it is so embarrassing for them!

ביום אחר המדריכה דינה עשתה לנו סיור ברובע הצרפתי, זה היה סיור היסטורי יותר עם הרבה אינפורמציה, ציפיתי לראות שם בתי קפה צרפתיים, בגטים, קרואסונים וגבינות אבל זה לא היה כך בכלל. The other day the guide Dina gave us a tour of the French Quarter, it was a more historical tour with a lot of information, I expected to see there French cafes, baguettes, croissants and cheeses but it was not so at all. המקום נראה סיני לחלוטין! The place looks completely Chinese! את הסיור סיימנו בסמטת טיאן זי פאנגTianzifang , זה רחוב צר וחמוד שגם בו ניתן לעשות שופינג אבל החנויות שם יקרות יותר כי מדובר בחנויות בוטיק וחנויות מעצבים. We finished the tour in Tianzifang Tianzifang Alley, it is a narrow and cute street where you can also go shopping but the shops there are more expensive because they are boutique shops and designer shops.

לסיום, הלכתי לשוק הזיופים של שנגחאי, שם קניתי עוד מזכרות, בגדי ספורט ודברים לבית ולמשפחה. Finally, I went to the Shanghai counterfeit market, where I bought more souvenirs, sportswear and things for the home and family.

בפרק הבא אספר לכם על פוג'אן   Fujianשנמצאת במחוז נאנג'ינג   Nanjing  וגם על מקאו Macau , שהיא ההפך הגמור מפוג'אן. In the next chapter I will tell you about Fujian Fujian which is in Nanjing Province and also about Macau Macau, which is the complete opposite of Fujan. יש לכם עוד למה לצפות. You have more to look forward to.