×

We use cookies to help make LingQ better. By visiting the site, you agree to our cookie policy.

The Israelis, Annael 2: China, Yangshuo, Story

Annael 2: China, Yangshuo, Story

יאנגשואו Yángshuò

שלום לכולם! בפעם שעברה התחלתי לספר לכם על הטיול שלי לסין. המקום הראשון שביקרתי היה הונג קונג. גם אמרתי לכם שלא ממש נהניתי מהעיר הזו כי הייתה הרבה אלימות במהלך ההפגנות.

לקחנו רכבת מהירה כדי להגיע ליאנגשואו Yángshuò שבמחוז גואנגשי Guǎngxī. הגענו תוך שלוש שעות.

הגענו לאכסנייה מצוינת שנקראת באנגלית "הבית הנסתר", כי קשה למצוא אותה לבד, צריך לשאול את המקומיים איפה היא נמצאת. באופן מפתיע פגשתי כמה ישראלים שגם נשארו כמה ימים ביאנגשואו המדהימה.

נשארנו לישון שם ארבעה לילות, המיטה בחדר השינה הייתה ענקית, הייתה לנו גם מרפסת קטנה וחמודה בחדר. המקלחת והשירותים היו סבירים, נקיים אבל לא מפוארים מדי. עם זאת, היו שתי בעיות עם האכסנייה: קודם כל המזגן היה מאד רועש ואף אחד לא בא לתקן אותו. דבר שני, רצינו לכבס את הבגדים שלנו ונראה שהם לקחו מאיתנו יותר מדי כסף בשביל זה. לא נורא, המשכנו הלאה.

בערב הראשון ביאנגשואו היינו במסעדה סינית מצוינת יחד עם כל הקבוצה. הזמנו הרבה מנות קטנות כמו תמיד : אורז, נודלס, אגרולים, טופו. ולבסוף, כשהגיע החשבון והיינו צריכים לשלם- הופתענו לגלות כמה שהאוכל בסין זול וטעים!

אחרי ארוחת הערב, יצאנו שבעים ומרוצים לכיוון הרחוב הראשי, שם הסתובבנו בין החנויות הקטנות, הדוכנים, המסעדות, הברים והמועדונים. מדובר ברחוב הכי פופולרי וסואן בעיירה הזו. במהלך היום הרחוב די שקט ואין כמעט אנשים, אבל בערב המקום מתעורר לחיים וכולם יוצאים לאכול או שנכנסים לחנויות וקונים בגדים ותכשיטים. בסוף הערב, מי שרוצה - יכול להיכנס לבר או מועדון ,לשתות אלכוהול ולבלות כל הלילה. המוזיקה מאד חזקה ורועשת, אבל נראה שלסינים זה לא מפריע, הם נהנים מאד! חיי הלילה ביאנגשואו הם ללא ספק-מצוינים!

למחרת, יצאנו לשייט בנהר היו-לונגYu long river) ) על סירת במבוקים. זה היה יום חם מאד אבל זו הייתה חוויה כיפית ומרגיעה. בערב בן-זוגי ואני הלכנו למופע מדהים שבוצע על נהר הלי(Li river). במופע שרו ורקדו שש מאות משתתפים! כן אני יודעת, זה המון אנשים. השתתפו בו נשים, גברים וגם ילדות קטנות. הם שטו על הרבה סירות קטנות. מאחורי הנהר יש הרים יפהפיים והנוף פשוט עוצר-נשימה. זה היה מופע אורות מיוחד, כל פעם ראיתי את ההרים בצבעים שונים- אדום, כחול וגם ירוק. אף פעם לא ראיתי מופע כל כך מרהיב, אסור לכם לפספס את זה!

ביום השלישי הלכתי עם הקבוצה למערות הבוץ, אחרי עשרים דקות של הליכה אינסופית בחשיכה על קרקע רטובה ומחליקה, סוף-סוף הגענו ליעד. מי שרצה - היה יכול להיכנס לבריכת הבוץ, אני החלטתי לוותר על זה. ומי שרצה - היה יכול להמשיך ללכת עוד חמש דקות עד שהגיע למעיינות הטבעיים, שזה בעצם כמו ג'קוזי, מים חמים בתוך האדמה. זו הייתה חוויה כיפית ונעימה אבל גם מאד מלכלכת.

ביום הרביעי הלכנו לבקר בכפר אחר שנקרא שינגפינג'ן Xingpingzhen. בכפר הזה צולמה התמונה שמופיעה על שטר הכסף של עשרים יואן. הרבה תיירים מגיעים לכפר הזה כדי להצטלם באותו מקום כשהם אוחזים את הכסף.

אחר כך אכלנו ארוחת ערב בבית של סינית שגרה באזור, היא הכינה לנו אוכל ביתי ואותנטי מאד טעים. אין לה בבית שירותים מערביים שיושבים עליהם, אלא רק שירותי בול-פגיעה. למזלי, ברוב האכסניות ששהינו בהן בסין - היו לנו שירותים מערביים.

לפני שחזרנו לאכסנייה, הלכנו לסופרמרקט כדי לקנות אוכל וחטיפים לקראת הנסיעה שלנו ברכבת לצ'נגדו. נסיעה של שבע שעות! לא הצלחתי למצוא אוכל בריא, אלא רק שטויות( ג'אנק פוד). החברים בקבוצה קנו מנות נודלס מוכנות, אבל אני לא יכולתי לקנות משהו כזה כי אני צמחונית ולא אוכלת בשר או עוף בכלל. זה היה אתגר גדול בשבילי בכל פעם כשהייתי צריכה לקנות אוכל לנסיעות ארוכות. נאלצתי להסתפק בפירות טריים כמו בננות וענבים וגם חטיפים מקומיים.

אם אי פעם אתם מתכוונים לבקר בסין, אל תוותרו על העיירה יאנגשואו. היא מתאימה למטיילים מכל הסוגים: למטיילים שאוהבים פעילויות ספורטיביות וטיפוס על הרים, וגם למטיילים שרק רוצים להירגע ולנוח לפני שהם ממשיכים לעיר גדולה ורועשת כמו צ'נגדו, בייג'ין או הונג קונג.

Annael 2: China, Yangshuo, Story Annael 2: China, Yangshuo, Geschichte Annael 2: China, Yangshuo, Story Annael 2 : Chine, Yangshuo, histoire Annael 2: Cina, Yangshuo, Storia Annael 2: China, Yangshuo, verhaal Аннаэль 2: Китай, Яншо, История

יאנגשואו Yángshuò Yangshuo Yángshuò

שלום לכולם! Hello everyone! Привіт усім! בפעם שעברה התחלתי לספר לכם על הטיול שלי לסין. Last time I started telling you about my trip to China. המקום הראשון שביקרתי היה הונג קונג. The first place I visited was Hong Kong. גם אמרתי לכם שלא ממש נהניתי מהעיר הזו כי הייתה הרבה אלימות במהלך ההפגנות. I also told you that I didn't really enjoy this city because there was a lot of violence during the protests. Eu também disse que não gostei muito dessa cidade porque havia muita violência durante as manifestações.

לקחנו רכבת מהירה כדי להגיע ליאנגשואו Yángshuò  שבמחוז גואנגשי Guǎngxī. We took a fast train to reach Yangshuo Yángshuò in Guangxi Guǎngxī province. Pegamos um trem rápido para chegar a Yángshuò, na província de Guǎngxī. הגענו תוך שלוש שעות. We arrived within three hours.

הגענו לאכסנייה מצוינת שנקראת באנגלית "הבית הנסתר", כי קשה למצוא אותה לבד, צריך לשאול את המקומיים איפה היא נמצאת. We arrived at an excellent hostel called English "The Hidden House" because it is hard to find it alone, you have to ask the locals where it is. Nous sommes arrivés dans une excellente auberge appelée "The Hidden House" en anglais car il est difficile de la trouver seule, il faut demander aux locaux où elle se trouve. באופן מפתיע פגשתי כמה ישראלים שגם נשארו כמה ימים ביאנגשואו המדהימה. Surprisingly, I met some Israelis who also stayed for a few days in the amazing Yangshuo.

נשארנו לישון שם ארבעה לילות, המיטה בחדר השינה הייתה ענקית, הייתה לנו גם מרפסת קטנה וחמודה בחדר. We stayed there for four nights, the bed in the bedroom was huge, we also had a cute little balcony in the room. המקלחת והשירותים היו סבירים, נקיים אבל לא מפוארים מדי. The shower and toilet were affordable, clean but not too luxurious. La douche et les toilettes étaient abordables, propres mais pas trop luxueuses. עם זאת, היו שתי בעיות עם האכסנייה: קודם כל המזגן היה מאד רועש ואף אחד לא בא לתקן אותו. However, there were two problems with the lodge: first of all the air conditioner was very noisy and no one came to fix it. דבר שני, רצינו לכבס את הבגדים שלנו ונראה שהם לקחו מאיתנו יותר מדי כסף בשביל זה. Secondly, we wanted to wash our clothes and they seem to have taken too much money from us for that. לא נורא, המשכנו הלאה. لا مشكلة ، لقد انتقلنا. Not bad, we moved on.

בערב הראשון ביאנגשואו היינו במסעדה סינית מצוינת יחד עם כל הקבוצה. The first evening in Yangshuo, we were in a great Chinese restaurant with the whole group. Na primeira noite em Yangshuo, estávamos em um excelente restaurante chinês com todo o grupo. הזמנו הרבה מנות קטנות כמו תמיד : אורז, נודלס, אגרולים, טופו. We ordered many small portions as always: rice, noodles, egg rolls, tofu. ולבסוף, כשהגיע החשבון והיינו צריכים לשלם- הופתענו לגלות כמה שהאוכל בסין זול וטעים! And finally, when the bill came and we had to pay - we were surprised to find out that the food in China is cheap and delicious! E finalmente, quando a conta veio e tivemos que pagar - ficamos surpresos ao descobrir como a comida da China é barata e deliciosa!

אחרי ארוחת הערב, יצאנו שבעים ומרוצים לכיוון הרחוב הראשי, שם הסתובבנו בין החנויות הקטנות, הדוכנים, המסעדות, הברים והמועדונים. After dinner, we left satisfied and headed towards Main Street, where we walked around the little shops, booths, restaurants, bars and clubs. Après le dîner, nous nous sommes dirigés vers soixante-dix et en direction de Main Street, où nous avons marché autour des petites boutiques, des kiosques, des restaurants, des bars et des clubs. מדובר ברחוב הכי פופולרי וסואן בעיירה הזו. This is the most popular and busy street in this town. במהלך היום הרחוב די שקט ואין כמעט אנשים, אבל בערב המקום מתעורר לחיים וכולם יוצאים לאכול או שנכנסים לחנויות וקונים בגדים ותכשיטים. During the day the street is quite quiet and there are almost no people, but in the evening the place comes alive and everyone goes out to eat or go into stores and buy clothes and jewelry. בסוף הערב, מי שרוצה - יכול להיכנס לבר או מועדון ,לשתות אלכוהול ולבלות כל הלילה. At the end of the evening, anyone who wants to - can go into a bar or club, drink alcohol and spend the whole night. המוזיקה מאד חזקה ורועשת, אבל נראה שלסינים זה לא מפריע, הם נהנים מאד! The music is very loud and loud, but it doesn't seem to bother the Chinese, they enjoy it! חיי הלילה ביאנגשואו הם ללא ספק-מצוינים! الحياة الليلية في يانغشو ممتازة بلا شك! The nightlife in Yangshuo is definitely excellent! La vie nocturne à Yangshuo est incontestablement excellente!

למחרת, יצאנו לשייט בנהר היו-לונגYu long river) ) על סירת במבוקים. The next day, we went for a cruise on the Huyu Long River on a bamboo boat. זה היה יום חם מאד אבל זו הייתה חוויה כיפית ומרגיעה. It was a very hot day but it was a fun and relaxing experience. בערב בן-זוגי ואני הלכנו למופע מדהים שבוצע על נהר הלי(Li river). In the evening my partner and I went to an amazing show performed on the Li river. במופע שרו ורקדו שש מאות משתתפים! Six hundred participants sang and danced in the show! כן אני יודעת, זה המון אנשים. Yes I know, that's a lot of people. השתתפו בו נשים, גברים וגם ילדות קטנות. It was attended by women, men and little girls. הם שטו על הרבה סירות קטנות. They sailed on a lot of small boats. Ils ont navigué sur de nombreux petits bateaux. מאחורי הנהר יש הרים יפהפיים והנוף פשוט עוצר-נשימה. Behind the river there are beautiful mountains and the view is simply breathtaking. זה היה מופע אורות מיוחד, כל פעם ראיתי את ההרים בצבעים שונים- אדום, כחול וגם ירוק. It was a special light show, every time I saw the mountains in different colors - red, blue and also green. אף פעם לא ראיתי מופע כל כך מרהיב, אסור לכם לפספס את זה! I've never seen such a spectacular show, you must not miss it! Je n'ai jamais vu un spectacle aussi spectaculaire, il ne faut pas le manquer!

ביום השלישי הלכתי עם הקבוצה למערות הבוץ, אחרי עשרים דקות של הליכה אינסופית בחשיכה על קרקע רטובה ומחליקה, סוף-סוף הגענו ליעד. On the third day I went with the group to the mud caves, after twenty minutes of endless walking in the dark on wet and slippery ground, we finally reached our destination. No terceiro dia fui com o grupo às cavernas de lama, depois de vinte minutos de caminhada interminável no escuro em terreno molhado e escorregadio, finalmente chegamos ao nosso destino. מי שרצה - היה יכול להיכנס לבריכת הבוץ, אני החלטתי לוותר על זה. Anyone who wanted to - could go into the mud pool, I decided to give it up. ומי שרצה - היה יכול להמשיך ללכת עוד חמש דקות עד שהגיע למעיינות הטבעיים, שזה בעצם כמו ג'קוזי, מים חמים בתוך האדמה. And whoever wanted to - could go on for another five minutes until he reached the natural springs, which is basically like a hot tub, hot water in the ground. זו הייתה חוויה כיפית ונעימה אבל גם מאד מלכלכת. It was a fun and pleasant experience but also very messy.

ביום הרביעי הלכנו לבקר בכפר אחר שנקרא שינגפינג'ן Xingpingzhen. On the fourth day we went to visit another village called Xingpingzhen Xingpingzhen. בכפר הזה צולמה התמונה שמופיעה על שטר הכסף של עשרים יואן. In this village, the picture that appears on the twenty-yuan money note was taken. Dans ce village, la photo prise sur le billet de vingt yuans a été prise. Nesta aldeia foi tirada a foto que aparece na nota de vinte yuans. הרבה תיירים מגיעים לכפר הזה כדי להצטלם באותו מקום כשהם אוחזים את הכסף. Many tourists come to this village to take pictures in the same place holding the money. De nombreux touristes viennent dans ce village pour prendre des photos au même endroit avec l'argent. Muitos turistas vêm a esta vila para serem fotografados no mesmo local enquanto seguram o dinheiro.

אחר כך אכלנו ארוחת ערב בבית של סינית שגרה באזור, היא הכינה לנו אוכל ביתי ואותנטי מאד טעים. Then we had dinner at a Chinese home in the area. אין לה בבית שירותים מערביים שיושבים עליהם, אלא רק שירותי בול-פגיעה. She has no Western services to sit on, but only bull's eye services. Il n'a pas de services occidentaux pour s'asseoir, mais seulement des services de conneries. למזלי, ברוב האכסניות ששהינו בהן בסין - היו לנו שירותים מערביים. Fortunately, in most of the hostels we stayed in in China, we had Western services.

לפני שחזרנו לאכסנייה, הלכנו לסופרמרקט כדי לקנות אוכל וחטיפים לקראת הנסיעה שלנו ברכבת לצ'נגדו. Before returning to the hostel, we went to the supermarket to buy food and snacks for our train ride to Chengdu. נסיעה של שבע שעות! Seven hours drive! Uma viagem de sete horas! לא הצלחתי למצוא אוכל בריא, אלא רק שטויות( ג'אנק פוד). I couldn't find healthy food, but only crap (junk food). Não consegui encontrar comida saudável, apenas um disparate (junk food). החברים בקבוצה קנו מנות נודלס מוכנות, אבל אני לא יכולתי לקנות משהו כזה כי אני צמחונית ולא אוכלת בשר או עוף בכלל. The members of the group bought ready-made noodle dishes, but I couldn't buy something like that because I'm a vegetarian and don't eat meat or chicken at all. Os membros do grupo compraram macarrão já feito, mas eu não pude comprar nada assim porque sou vegetariano e não como carne nem frango. זה היה אתגר גדול בשבילי בכל פעם כשהייתי צריכה לקנות אוכל לנסיעות ארוכות. It was a big challenge for me every time I had to buy food for long trips. נאלצתי להסתפק בפירות טריים כמו בננות וענבים וגם חטיפים מקומיים. I had to make do with fresh fruits like bananas and grapes and also local snacks. J'ai dû me contenter de fruits frais comme des bananes et des raisins et aussi des snacks locaux.

אם אי פעם אתם מתכוונים לבקר בסין, אל תוותרו על העיירה יאנגשואו. If you ever plan to visit China, don't give up Yangshuo Town. Si alguna vez planeas visitar China, no te pierdas la ciudad de Yangshuo. Si vous prévoyez de visiter la Chine, n'abandonnez pas la ville de Yangshuo. היא מתאימה למטיילים מכל הסוגים: למטיילים שאוהבים פעילויות ספורטיביות וטיפוס על הרים, וגם למטיילים שרק רוצים להירגע ולנוח לפני שהם ממשיכים לעיר גדולה ורועשת כמו צ'נגדו, בייג'ין או הונג קונג. It is suitable for travelers of all kinds: for travelers who love sports and mountain climbing, as well as for travelers who just want to relax and unwind before moving on to a big and noisy city like Chengdu, Beijing or Hong Kong.