Ik wil in Nederlands praten

Hallo,

Ik heet Zibi. Ik woon in Nederland al vijf jaar maar mijn Nederlands is hele tijd niet goed. Ik werk in een bedrijf, waar veel buitenlanders werken en daar praat ik bijna niets in Nederland. Ik leer zelf in huis maar Nederlands is erg moelijk. Ik weet dat ik zonder gesprek nooit goed Nederlands ben praten. Misschien wilt iemand met mijn via Skype praten. Ik moet veel Nederlands gebruiken. Ik wil met mijn familie lang tijd hier blijven, en ik wil en moet ik goed Nederlands begrijpen.
Ik wachten op jullie antwoorden.

Groetjes,
Zibi

2 Likes

Hallo Zibi,

Mijn naam is Jordi. Ik ben 23 jaar en woon mijn gehele leven al in Nederland. Ik wil je best helpen met het verbeteren van je Nederlandse taal. Mijn werktijden zijn heel onregelmatig, waardoor het voor mij lastig is heel vaak af te spreken op Skype. Ik wil je echter wel helpen met het corrigeren en verbeteren van je Nederlandse schrijfvaardigheden, als jij dat wilt. Ik heb je post hieronder voor jou verbeterd. Als je vragen hierover hebt wil ik deze uiteraard beantwoorden.

Hallo,

Ik heet Zibi. Ik woon al vijf jaar in Nederland, maar mijn Nederlands is niet goed. Ik werk in een bedrijf waar veel buitenlanders werken en daar praat ik bijna niet in het Nederlands. Ik leer thuis zelf, maar Nederlands is erg moelijk. Ik weet dat ik zonder gesprekken nooit goed Nederlands zal gaan praten. Misschien wilt iemand met mijn via Skype praten. Ik moet veel Nederlands spreken. Ik wil met mijn familie hier voor een lange tijd blijven en ik wil en moet ikgoed Nederlands gaan begrijpen.
Ik wacht op jullie antwoorden.

Groetjes,
Zibi

2 Likes

Hallo,

Ik heet Miguel en ik kom uit Portugal. Ik woon hier pas 2 maanden. Dus ben ik je beste hulp niet om Nederlands te praten. Toch kunnen we samen leren. Als je wil kunnen we met Skype proberen te praten. Waar kom je vandaan?

Groetjes

hey,

ik heet esmee (16 jaar) en spreek vloeiend nederlands aangezien ik hier al mijn hele leven woon, het lijkt me leuk om je te helpen :slight_smile: Al zie ik dat je schrijfvaardigheid al aardig goed is. ik heb skype dus bellen is ook geen probleem. als je interesse hebt, hoor ik graag van je!

groetjes esmée

Hallo Zibi,

Ik ben net nieuw op LingQ, dus vandaar dat ik met zo’n late reactie kom. Ik vind het leuk om te horen dat iemand zo gemotiveerd is om Nederlands te leren en voor mij is dit ook 1 van de weinige eisen die ik stel aan mensen die in Nederland willen wonen.

Hoe gaat het nu met je Nederlands? Heb je al een manier gevonden om meer Nederlands te praten?

Hoop wat te horen en zou eventueel wel op de een of andere manier willen helpen

hoi esmee, ik ben Lou , ik ben francaise maar ik woon sinds bijna twee jaar in nederland . ik ben aan het zoekend nederlanders voor leeren praten met skype …

Hallo.
Ik ben Piotr.Een jaar geleden ik woonde in Netherland.Nu Ik won in Polen maar Ik will come terug naar Netherland en werk begin.Ik leer zelf netherlands in huis maar mijn netherlands is niet goede.
Misschien wilt iemand helpen met mij netherlands te leren via skype as is geen problem voor julie.
Dank U well.En ik wacht op jullie antworden.
Groetjes.
Piotr