Hoe moet je te werk gaan met LingQ?

Hoi allemaal,

Ik zou heel graag Spaans willen leren, maar ik moet daarvoor maar eerst even uitzoeken hoe de site werkt.
Ik ben nu een klein uurtje bezig en heb nog geen woord geleerd, ik krijg gewoon niet uitgevonden hoe je bijvoorbeeld bij woordenschat, woordenlijsten kunt downloaden (waarschijnlijk omdat mijn Engels ook nou niet bepaald geweldig is)
Of moet je zelf woorden opzoeken en de betekenis erin zetten?

Ook heb ik nog geen tekst kunnen vinden, althans geen teksten waar vertaling of iets bij staat?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes, Koekje (oftewel Yvonne :slight_smile: )

Hallo Koekiemonster :slight_smile:

Ik hoop dat het je is gelukt. Je moet gewoon een les kiezen met het beginners niveau 1. Dan luister je naar de woorden, en je “LingQt” de woorden, wat wil zeggen dat je de betekenis opzoekt. De woorden die je zo LingQt komen in je woordenlijst te staan en kun je daarna dus evt. oefenen met flashkaart methode. Bij de meeste teksten staan geen vertalingen, maar dat is niet erg. Je luistert gewoon vele keren naar een lesje, en zoekt de woorden op. Als je iets niet snapt kun je altijd een vraag op het forum stellen.
Misschien een beetje vreemde methode in het begin, maar het werkt prima. Gewoon beginnen te luisteren en te Lingqen. Als je een les te moeilijk vind neem je een andere. Vooral van IDEL zijn vele goede makkelijke lessen voor beginners.

Succes.

Silvia

Dank je Silvia,

Ik heb onder tussen al een beetje door hoe het werkt.
Vind het ook wel leuk om te doen :slight_smile:

Groetjes Yvonne

Ow en nog een vraagje, wat houden die roosjes in?

Hallo Yvonne,

De rozen spreken de waardering uit van andere Lingqers voor een les of als dank aan een persoon. Als je een les erg goed vind kun je er een roos aangeven om zo de waardering voor die les uit te spreken. Je kunt ook een roos aan een persoon geven als dank voor hulp.

Groetjes,

Silvia

Ik ben net begonnen met de website maar begrijp er nog niks van .Want in de instructie zeggen ze dat je ze kan aan klikken en dan worden de worden geel met een oefening aan de zijkant klopt dat. Of heb ik dit verkeerd begrepen.

Groetjes irma

Ja, dat klopt. Als je een LingQ maakt van een woord, dan verandert de kleur van Blauw naar Geel.
Dat met de oefening aan de zijkant is niet helemaal goed. Als je wilt kun je inderdaad de woorden oefenen, met behulp van Flashkaarten, Cloze test, Dictatie test, maar dit is niet verplicht.
Succes met je Frans. Als je nog vragen hebt laat het maar weten.
Groetjes,
Silvia

waar o waar vind ik flashkaarten???

Onder Leer; Woordenschat kun je flashaarten kiezen.

Dank je wel Silvia, dat ga ik proberen, ik heb mij vandaag aangemeld en begrijp als je blauwe woorden kent je ze kan ontblauwen, nu heb ik de gele en die kun je blijven oefenen, maar houdt dat een keer op of kun je de geleerde woorden wegklikken of verdwijnen ze vanzelf als je ze foutloos herhaalt? nog een vraagje; ik hoef nog geen lessen in te sturen toch??? komt dat vanzelf, bij een hoger nivea? ben jezelf cursist of lerares? bij Lingq?
vr gr Lucienne

Hallo Lucienne,

De blauwe woorden worden geel als je er een LingQ van maakt. De gele woorden kun je dan oefenen als je dat wilt. Elke keer als je ze twee keer goed hebt gezien in een flashkaart sessie, veranderd het niveau van 4 (onbekend) naar 3, en zo voort tot 1 (bekend). Je kunt zelf ook de status veranderen als je al eerder denkt dat je een woord kent (of niet meer kent).

Hoe meer woorden je kent, dan kom je vanzelf bij een hoger niveau, maar je kunt altijd teksten insturen als je dat wilt. Als je denkt dat je het leuk vind om een tekst in te sturen moet je dat doen, ook in het begin. Later kun je je ook voor een gesprek inschrijven.

Iedereen kan cursist en leraar tegelijk zijn. Ik heb een aantal Nederlandse lessen gepubliceerd in de bibliotheek (waarmee je punten kunt verdienen), en je zou ook Nederlandse gesprekken kunnen aanbieden. Verwacht niet dat het gelijk stormloopt, maar het is goed als er wat meer Nederlanders actief zijn.

Succes met je Italiaans.

Silvia

Je spreekt, of in dit geval schrijft, zeer goed Nederlands, Silvia. Ik ben van plan binnenkort een aantal teksten te schrijven. Het is jammer dat er zo weinig mensen interesse hebben in deze taal, ik zie bijvoorbeeld niet één iemand die een tekst wil laten nakijken. Enfin, misschien komt het nog.

Er is helemaal geen structuur in deze methode? Ik wil met Russisch beginnen, hoe ga je hier te werk? Je leert niets, geen letters, je kunt nergens leren hoe de woorden te schrijven? Dit is gewoon ronduit een waardeloze manier van leren? Of heb ik het fout? Kan me iemand een logische uitleg geven hoe je dit soort leren logischerwijs
aan moet pakken?

@Binkie54 - we don’t have any strict curriculum but, instead, allow our members to choose their own learning path and choose content that is of interest. Try to start with picking any lesson which seems interesting to you. Use a level filter and tags to search for lessons fitting your level and interests.

Be sure to visit our Academy page to learn how the site works (Login - LingQ)


Automatische vertaling

@ Binkie54 - we hebben geen strenge curriculum, maar in plaats daarvan, laten onze leden om hun eigen leerroute te kiezen en kies de inhoud die van belang is. Probeer om te beginnen met het plukken van elke les die u interessant lijkt. Gebruik een level filter en tags om te zoeken naar lessen passend bij uw niveau en interesses.

Zorg ervoor dat u onze Academy pagina te bezoeken om te leren hoe de site werkt (Login - LingQ)

Galina? Je bent lief, en je doet moeite om je tekst te vertalen. Toch ben ik van mening dat je woorden zo niet kunt lezen en leren. Er zit enkel de nazeg methode in en in de meeste woorden die je in het woordenboek zoeken moet zit geen Nederlandse vertaling. Ik weet niet, maar deze methode leert me en geen spreken en geen schrijven. Daar gaan jullie toch mank aan, sorry dat ik dit zeggen miet. Er is geen structuur en met woorden leren die ik leuk vind of mij aanspreken kom ik niet ver. Hier heeft mijn Russische vriendin helemaal niks aan als ik dit zo doe. :slight_smile:

Ik bedoel :frowning:

Automatische vertaling

Onze site is een beetje anders dan andere leersystemen. Echter, onze actieve memebrs bewijzen dat de methode om zeer effectief zijn.

Als je begint met zeer eenvoudige lessen voor absolute beginners, zult u geleidelijk aan zien de patronen in een taal. Ontdek onze bibliotheek, en u zult de lessen over de Russische alfabet te vinden, bijvoorbeeld, deze Login - LingQ

evgueny40 heeft zeer goede collecties van Russische lessen met zeer basics. Als je wennen aan een nieuwe taal, kunt u beginnen met het schrijven of spreken met native docenten via Skype.

Als u specifieke vragen hebt, stuur een email naar support (at) lingq.com. U kunt vragen op het forum vragen. Er zijn veel leerlingen die zal blij zijn om u te helpen met uw Russische. By the way, het is mijn moedertaal, dus je kunt mij ook vragen :slight_smile:

Галина? Спасибо. что интересный, русский, моя подруга Оксана Черкашина также поставляется из России, она живет там, и я был недавно на нее в Сибири в Новосибирске. Я люблю Россию. (Это я, очевидно, переводится, но это правда, что я мог так) :ru:

@Binkie54 - Dat klinkt goed! Je hebt een grote motivatie om Russische snel :slight_smile: Ik schrijf in het Russisch hier want dit is het Nederlandse forum thread leren. Veel succes met je studie! Zorg ervoor dat u om ons te laten weten als u nog vragen hebt.