Jag ska skapa nytt material - vad önskas?

Hej,

Jag har lovat Steve att tillföra svenskt material. Vad önskar ni att jag gör? Jag tänkte spela in någon-några minuter och lägga upp som en ljudfil. Vill ni helst lyssna på samtal mellan två personer (en konversation) eller att jag själv pratar om ett ämne?

Vilka ämnen är ni intresserade av? På vilken nivå? Vilken längd?


Hi,

I have promised Steve to upload some Swedish material. What would you like me to upload? I am planning to record one-a few minutes and upload it as a sound file. Do you prefer a conversation between two persons or that I alone talk about a subject?

What subjects are most interesting to you? At what level? And how long would you prefer it to be?

Det är inte så mycket aktivitet i den här delen av forumet, som du märker. De texter som jag har laddat upp (en del “eget”, en del översättningar av Steves engelska texter) har varit ett par minuter långa. En kort text tål att lyssnas på flera gånger. Den kan visserligen ha en förvånansvärt stor andel “okända” ord, men man kan som regel ta sig igenom den ganska snabbt, vilket inte riktigt är fallet med 10-minuters intervjuer (även om en lång text sannolikt har mer upprepningar av ord). Det jag själv tycker om att lyssna på i mina språk är korta notiser, nyhetsinslag eller annat rent informativt material (wikipedia etc.).

Hej,
Jag tror att det skulle vara bra att har nagre samtal i typisk varje dag situationer. Jag tycker om läser och lyssner till intressant articlar men när jag gå till presbyrån för att köpa frimärker, sedan vet jag inte vad man skulle säga. Jag kan säga kanske “Jag skulle vilja ta frimärke för att skicka et brev till England tack”. Är det där riktigt bra? Eller jätteoartig?

Tack så hemskt mycket!

Hej! Jag skulle vilja ha lite vetenskapligt material (typ “illustrerad vetenskap”). Inte för att det kan hjälpa Johnh med att handla frimärke, men det är något jag är mycket intresserad av i alla fall. Allting från astronomi eller biologi, till fysik och matte tycker jag är intressant. Kanske är jag den enda som tycker så, men men… :wink: Det är svårt att hitta sånt material på svenska, nästan allt är på engelska.

Hej!

Det är mycket kul att lära mig svenska på den här sidan, tack allihopa!
Jag skulle villja läsa om teman som hjälper man att integrera i den svenska sämhellet. Allt som handlar om Sverige men inte politik, t.ex flirt, nöje, natur, kultur, tradition. Jag tycker om den ämnen som Kissemizz bärettade också. :slight_smile: Rösten på 4 season var fin :slight_smile:

Har det så fint!